Het was een prachtig verlengt raceweekend in Spa Francorchamps, weldra verneem je meer !

zaterdag 20 2024

Turnhout 12- 04- 2024

Het zou een prachtig weekend worden volgens buienradar met veel zon en hoge temperaturen tot 22°. Vrijdag is opnieuw een stempel dag dus een verlengt weekend. Maar ik sta die morgen op met wat keelpijn en met enkele Viks citroen tabletjes is dat al opgelost maar echt goed zit ik niet in mijn vel. Ik besluit om eerst mijn wandelschoenen te reinigen met een harde borstel wordt de opgedroogde modder gemakkelijk verwijderd. Daarna even met de spuitbus er over die de schoenen waterafstotend maken en even later zijn ze terug zo goed als nieuw.
 
Het is al middag eer ik weg geraak. Ik ga eerst even de dieseltank vullen daarna vlug even naar de Spar en we kunnen vertrekken. Wat reeds te verwachten was is dat net iets voor Kruibeke de miserie weeral eens begint. Met de Oosterweel werkzaamheden file, file en nog eens file. Niet echt leuk en stresserend maar veel andere opties heb ik niet, 55 minuten om tot aan de Kennedytunnel te geraken. En langzaam verkeer van de tunnel tot Antwerpen Oost waar je rechts aanhoud richting Luik - Eindhoven - Aken tot aan de afrit van Wijnegem-Wommelgem wat verder op terug file en dat tot aan de afslag Eindhoven - Turnhout waar eindelijk weer vol gas gereden kan worden.  

Het is al dik over vier uur als ik aankom bij Kamera Express . Je vind er alles van A tot Z in verband met fotografie en filmen voor zo wel professionals als de amateur. Daar verwen ik me zelf op een nieuwe en grotere rugzak voor mijn camera en aangezien er ook nog voldoende ruimte is voor lenzen een extra lens voor landschapsfotografie en een flits voor op donkere momenten. Maar daarmee ben ik nog niet aan het eind van men verlanglijstje ! Daar staat nog een vlog camera op ik had twee favorieten de Canon Powershot V10 en de DJI Osmo Pocket 3. Onder tussen heb ik al wat info opgezocht en filmpjes bekeken en daar kwam de DJI als beste uit en dus wordt het deze alleen hij is tijdelijk uitverkocht.
De foto hier boven is niet mijn foto ! De foto is eigendom van Kamera Express. 

Terug in de Bravia vertrek ik naar men eindbestemming de parking aan het natuurgebied de Liereman 6,5 km verderop in Oud Turnhout een mooie grote parking met voldoende ruimte. Na men plaatje ingenomen te hebben besluit ik al wat foto's te nemen. Ik haal de Canon D70 uit de oude schoudertas en begeef me naar buiten bij het aanzetten doet hij het niet, niet moeilijk de batterijen zitten er nog niet in ! Oesse de batterijen, ik denk dat die nog thuis op de salontafel liggen. Ik maak onderstaande foto dan maar met de smartphone om toch iets te hebben. 


Na een wandeling naar de andere kant van de parking en de info borden te hebben bekeken loop ik terug naar de Bravia. Het zet een domper op mijn weekend en zit er echt mee verveeld hoe mij dat nu is kunnen overkomen.

Tijd om iets te eten en terwijl ik daar zo zit overweeg ik even om terug naar huis te rijden achter de batterijen en terug te komen maar dat is wat van het goede te veel vooral om dat ik me dan nog steeds niet lekker voel. En dus besluit ik om die zelfde dag toch huiswaarts te keren. Daarbij ook wat vraagtekens of je hier wel mag overnachten ? wat verder op aan de kerk zijn wel twee camperplaatsen voorzien waar je gratis kan staan voor 48 uur, maar als ik de plaatsen zie dan vraag ik mij af of ze daar in Oud Turnhout wel weten hoe een camper er uit ziet. Ik heb geen zin om als haring in een bokaal naast elkaar te staan. De duisternis is gevallen als ik de parking terug verlaat, gelukkig kan in op de terugweg wel ongehinderd door rijden. en zal men bezoek voor een andere keer zijn. Ik wordt in ieder geval op de hoogte gehouden wanneer de camera terug in voorraad is. Ik hoop hier dan ook in de toekomst filmpjes te kunnen plaatsen.
                                                                              

Geen opmerkingen:

Een reactie posten